چگونه می‌توانید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید؟

 

روی غذاهای غنی از مواد مغذی تمرکز کنید
با افزایش سن، نیازهای کالری شما احتمالا کاهش می یابد، در حالی که نیازهای غذایی شما ثابت می ماند یا افزایش می یابد. خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی به شما کمک می کند تا ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی های مورد نیاز خود را دریافت کنید.

فیبر کافی بخورید
فیبر برای یک سیستم گوارشی سالم ضروری است. برای جلوگیری از یبوست و سایر مشکلات، در هر وعده غذایی از غذاهای غنی از فیبر استفاده کنید. فیبر محلول به ویژه برای حفظ سطح کلسترول سالم مهم است. منابع خوب فیبر عبارتند از:

میوه ها و سبزیجات

لوبیا و عدس

آجیل و دانه ها

جو و سبوس جو دوسر

غلات کامل
اگر برای خوردن فیبر کافی مشکل دارید، ممکن است پزشک مکمل فیبر مانند پوسته پسیلیوم (متاموسیل) را توصیه کند.

غذاهای سالم تری را انتخاب کنید

اگر متوجه شدید که به غذاهای راحت متکی هستید، سالم ترین گزینه ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، این غذاها می توانند به راحتی آماده شوند و مغذی باشند:

سبزیجات کنسرو شده منجمد یا کم سدیم

میوه های یخ زده شیرین نشده یا میوه های کنسرو شده کم قند

بوقلمون کبابی یا مرغ جوجه روتیسری از قبل پخته شده

سوپ یا خورش های کنسرو شده کم سدیم

سالاد کیسه ای یا مخلوط سالاد کلم

بلغور جو دوسر فوری

کیسه های بخارپز سبزیجات در بخش محصولات یا فریزر فروشگاه های مواد غذایی

همیشه برچسب روی غذاهای از پیش بسته بندی شده را بررسی کنید. گزینه هایی را انتخاب کنید که حاوی قند اضافه شده کمتر، چربی اشباع شده و نمک – و فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتر باشد.

مکمل ها را در نظر بگیرید

ممکن است دریافت برخی از مواد مغذی در رژیم غذایی برای شما سخت باشد، به خصوص اگر مجبور باشید از برخی غذاها اجتناب کنید. در این شرایط باید از مکمل غذایی برای سالمندان استفاده کنید اما قبل هرگونه اقدامی، از پزشک خود بپرسید که آیا باید مکمل ویتامین یا مواد معدنی مانند کلسیم، ویتامین D، منیزیم یا ویتامین B-۱۲ مصرف کنید. این ویتامین های خاص اغلب توسط افراد مسن به اندازه کافی جذب نمی شوند یا به اندازه کافی مصرف نمی شوند.

برخی از مکمل ها می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند. قبل از شروع یک مکمل یا داروی جدید، از پزشک یا داروساز خود در مورد عوارض جانبی احتمالی سوال کنید.

هیدراته بمانید

با افزایش سن، ممکن است متوجه تشنگی خود نشوید. مطمئن شوید که به طور منظم مایعات می نوشید. روزانه هشت لیوان آب ۸ اونسی مصرف کنید. همچنین می توانید مقداری آب از آب میوه، چای، سوپ یا حتی میوه ها و سبزیجات سرشار از آب دریافت کنید. اجتماعی بمانید در صورت امکان، با دوستان و اعضای خانواده غذا بخورید. تعامل اجتماعی می تواند زمان صرف غذا را به یک امر لذت بخش تبدیل کند، نه کاری که ترجیح می دهید از آن صرف نظر کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید